Formuła 1: era Senny i Prosta lat 80. i 90.

Lata 80. i 90. to okres, w którym na czele Formuły 1 stali dwaj niezapomniani mistrzowie – Ayrton Senna i Alain Prost. Ich rywalizacja na torach przyciągała uwagę całego świata, a walki między nimi są uważane za jedne z najbardziej emocjonujących w historii tego sportu. W tym artykule przyjrzymy się także karierze Nelsona Piqueta, kolejnego mistrza, który również odegrał ważną rolę w tamtych czasach.

Era Senny i Prosta lat 80. i 90.

  • Alain Prost
    1. Trzykrotne mistrzostwo świata
    2. Rywalizacja z Ayrtonem Senną
    3. Wygrane z zespołem McLaren i Williams
    4. Współpraca z zespołem Ferrari
  • Ayrton Senna
    1. Charakterystyka stylu jazdy
    2. Trzykrotne mistrzostwo świata
    3. Rywalizacja z Alainem Prostem
    4. Walka o mistrzostwo świata w ostatnim wyścigu sezonu
  • Nelson Piquet
    1. Trzykrotne mistrzostwo świata
    2. Sukcesy w zespole Brabham
    3. Wygrane z zespołem Williams
    4. Późniejsze lata kariery i praca jako doradca techniczny

Alain Prost: Trzykrotne mistrzostwo świata

Alain Prost to jedna z największych legend Formuły 1, zwycięzca trzech Mistrzostw Świata. Francuz urodzony 24 lutego 1955 roku w Lozannie, Szwajcaria, przez wiele lat kariery był jednym z najbardziej utytułowanych kierowców w historii sportu. Prost zyskał reputację jako precyzyjny i wytrzymały kierowca, któremu udawało się utrzymywać stabilność w trudnych warunkach wyścigowych.

W czasie swojej kariery w Formule 1 Alain Prost odniósł 51 zwycięstw, 33 pole position i 106 razy stanął na podium, co wówczas było rekordem wśród kierowców Formuły 1. Był uważany za kierowcę, który potrafił doskonale rozumieć swoje samochody, co pozwalało mu na skuteczne wykorzystywanie ich potencjału.

Wczesna kariera Alaina Prosta

Alain Prost rozpoczął swoją karierę w Formule Renault, gdzie w 1976 roku zdobył tytuł mistrzowski. Rok później przeniósł się do wyższej kategorii, wygrywając mistrzostwa w Formule 3. W 1980 roku dołączył do zespołu McLaren jako kierowca testowy. W 1981 roku został awansowany na stanowisko kierowcy wyścigowego, gdzie szybko zyskał uznanie dzięki swoim umiejętnościom i wytrzymałości.

Trzykrotny mistrz świata

Największy sukces Alain Prost odniósł w sezonie 1985, kiedy to zdobył swoje pierwsze mistrzostwo świata. W kolejnych dwóch sezonach (1986, 1989) powtórzył ten wyczyn, zdobywając kolejne dwa tytuły mistrzowskie. W sezonie 1988 Prost zajął drugie miejsce, przegrywając walkę o mistrzostwo z Ayrtonem Senną.

Rywalizacja z Ayrtonem Senną

Prost jest powszechnie kojarzony z rywalizacją z Ayrtonem Senną, jednym z największych kierowców w historii Formuły 1. Para ta była znana z intensywnych walk na torze i osobistych animozji poza nim. W ciągu sześciu lat rywalizacji Prost i Senna toczyli wiele niezapomnianych walk, które wpisały się na stałe w historię Formuły 1.

Kariera po Formule 1

Po zakończeniu kariery w Formule 1 w 1993 roku, Alain Prost skupił się na założeniu własnego zespołu wyścigowego Prost Grand Prix. Jego zespół uczestniczył w Formule 1 w latach 1997-2001, jednak nie odniósł większych sukcesów. Po zakończeniu działalności zespołu, Prost pracował jako komentator i konsultant sportowy dla różnych mediów i zespołów wyścigowych. Był również jednym z inicjatorów powstania serii wyścigowej Formuły E, która skupia się na samochodach napędzanych energią elektryczną.

W 2014 roku Alain Prost został mianowany członkiem zarządu zespołu Renault, a w 2016 roku zasiadł w zarządzie nowo powstałego zespołu Renault Sport Racing, nadzorując projekty związane z wyścigami samochodowymi w różnych kategoriach.

Podsumowanie

Alain Prost jest uważany za jednego z najlepszych kierowców w historii Formuły 1. Jego umiejętności i osiągnięcia na torze, w tym zdobycie trzech tytułów mistrza świata, zyskały mu uznanie fanów i ekspertów sportowych na całym świecie. Jego rywalizacja z Ayrtonem Senną pozostaje jednym z najważniejszych i najbardziej emocjonujących wydarzeń w historii Formuły 1, a jego wkład w rozwój tej dyscypliny sportu był znaczący.

Alain Prost: Rywalizacja z Ayrtonem Senną

Alain Prost i Ayrton Senna to dwaj kierowcy Formuły 1, którzy przez lata byli uważani za najlepszych w swojej dyscyplinie. Ich rywalizacja zyskała legendarną opinię i pozostaje jedną z najbardziej ekscytujących historii w świecie sportu.

Kontekst

Alain Prost i Ayrton Senna byli rywalami od 1984 roku, kiedy Senna dołączył do zespołu Toleman. Ich rywalizacja nabrała na sile w kolejnych sezonach, gdy Senna dołączył do zespołu Lotus, a Prost do zespołu McLaren. W latach 1985-1987 i 1989-1990 jedno z nich zdobywało tytuł mistrza świata, a walki między nimi były często bardzo zacięte i niebezpieczne.

Konflikty

Prost i Senna mieli bardzo różne podejście do wyścigów i często dochodziło między nimi do konfliktów. Prost był znany z umiejętności obliczania swoich ruchów i analizy sytuacji na torze, podczas gdy Senna miał skłonność do podejmowania ryzyka i agresywnego stylu jazdy. Ich różnice zdań na temat sposobu rywalizacji często prowadziły do napięć między nimi, a czasem nawet do zderzeń na torze.

Największym punktem zapalnym ich rywalizacji był wyścig o Grand Prix Japonii w 1989 roku, który miał decydować o mistrzostwie świata. Senna prowadził wyścig, ale Prost był na drugiej pozycji i musiał go wyprzedzić, aby zdobyć tytuł mistrza świata. Podczas wyprzedzania Prosta, Senna zepchnął go z toru, co doprowadziło do ich kolizji i wykluczenia z wyścigu obu kierowców. Prost zakończył sezon jako mistrz świata, ale jego stosunki z Senną pogorszyły się na dobre.

Skutki

Ich rywalizacja osiągnęła punkt kulminacyjny w Grand Prix Japonii w 1990 roku. Wtedy to Senna zepchnął Prosta z toru w wyniku czego został zdyskwalifikowany, a Prost zdobył swój czwarty tytuł mistrza świata. Był to jednak ostatni wyścig, w którym rywalizowali ze sobą, ponieważ Senna w 1994 roku zginął podczas wyścigu o Grand Prix San Marino.

Rywalizacja Alaina Prosta i Ayrtona Senny to jedno z najważniejszych i najbardziej emocjonujących wydarzeń w historii Formuły 1. Ich walki na torze pozostają wciąż na długo w pamięci fanów sportu, a ich talent, umiejętności i stosunek do rywalizacji stały się legendą w świecie wyścigów samochodowych. Ich konflikty i różnice zdań dotyczące sposobu jazdy pozostaną na zawsze w historii Formuły 1.

Po śmierci Senny w 1994 roku, Prost wyraził publicznie swoje szacunek dla Brazylijczyka i jego wkład w świat Formuły 1. Prost pozostaje jednym z najbardziej szanowanych i utytułowanych kierowców w historii sportu, a jego rywalizacja z Senną jest często uważana za jedną z najważniejszych i najbardziej emocjonujących historii w świecie sportu.

Alain Prost: Wygrane z zespołem McLaren i Williams

Alain Prost jest jednym z najbardziej utytułowanych kierowców w historii Formuły 1, a jego osiągnięcia w ramach zespołów McLaren i Williams przyczyniły się do ugruntowania jego legendarnego statusu.

Zespół McLaren

Prost dołączył do zespołu McLaren w 1984 roku i w tym samym sezonie zdobył swoje pierwsze zwycięstwo w karierze na torze w Grand Prix Francji. W sezonie 1985 zdobył swój pierwszy tytuł mistrza świata, zdobywając 5 zwycięstw i 11 razy stając na podium. W latach 1986-1987 Prost zajął drugie miejsce w klasyfikacji mistrzostw, przegrywając walkę o tytuł z Ayrtonem Senną, swoim kolegą z zespołu McLaren.

W 1988 roku Prost zdobył drugi tytuł mistrza świata, zdobywając 7 zwycięstw i 11 razy stając na podium. Był to sezon, w którym Prost rywalizował z Senną, który wówczas był jego partnerem w zespole McLaren. Walka między nimi była bardzo zacięta, a ostatecznie tytuł mistrza świata zdobył Senna, wygrywając ostatni wyścig sezonu.

Zespół Williams

Prost dołączył do zespołu Williams w 1993 roku, gdzie szybko zyskał uznanie dzięki swojemu doświadczeniu i umiejętnościom. W tym samym sezonie zdobył swój trzeci tytuł mistrza świata, wygrywając 7 wyścigów i 13 razy stając na podium. Był to sezon, w którym Prost dominował na torze i odnosił kolejne zwycięstwa.

W 1994 roku Prost kontynuował swoją karierę w Williams, jednak jego sezon nie był już tak udany jak poprzedni. Zdobył tylko jedno zwycięstwo i zakończył sezon na czwartym miejscu w klasyfikacji mistrzostw.

Alain Prost: Współpraca z zespołem Ferrari

Współpraca Alaina Prosta z zespołem Ferrari była jednym z najbardziej nieudanych okresów w jego karierze w Formule 1. Mimo że Prost był jednym z najlepszych kierowców swojego czasu, to jego współpraca z Ferrari nie przyniosła mu większych sukcesów.

Kontekst

Prost dołączył do zespołu Ferrari w 1990 roku, po tym jak odszedł z zespołu McLaren. W tym samym sezonie rywalizował z Ayrtonem Senną, swoim rywalem z poprzednich sezonów, który był wówczas kierowcą zespołu McLaren. Walka między nimi osiągnęła punkt kulminacyjny w wyścigu o Grand Prix Japonii, kiedy to Senna zepchnął Prosta z toru, co doprowadziło do ich kolizji i wykluczenia z wyścigu.

W sezonie 1991 Prost rywalizował z Senną w barwach Ferrari, ale nie odniósł większych sukcesów. Zajął trzecie miejsce w klasyfikacji mistrzostw, wygrywając tylko jeden wyścig.

W sezonie 1992 Prost miał nadzieję na większy sukces z zespołem Ferrari, ale jego sezon był jeszcze gorszy niż poprzedni. Zajął piąte miejsce w klasyfikacji mistrzostw, nie wygrywając żadnego wyścigu.

Przyczyny niepowodzenia

Współpraca Prosta z zespołem Ferrari była nieudana z kilku powodów. Po pierwsze, samochód Ferrari nie był tak konkurencyjny jak samochody zespołów, z którymi Prost wcześniej rywalizował. Po drugie, Prost nie miał takiej swobody i wsparcia w zespole, jakie miał w McLaren czy Williams. W końcu, Prost miał problemy z zespołem, ponieważ miał różne podejście do wyścigów niż szef zespołu, Jean Todt.

Koniec współpracy

Po sezonie 1991 Prost zapowiedział, że opuści zespół Ferrari i przejdzie na emeryturę. Jednak w sezonie 1993 powrócił do Formuły 1 i dołączył do zespołu Williams, gdzie odniósł kolejne sukcesy. Prost zakończył swoją karierę po sezonie 1993, zdobywając czwarty tytuł mistrza świata.

Ayrton Senna: Charakterystyka stylu jazdy

Styl jazdy Ayrtona Senny był jednym z najbardziej charakterystycznych i rozpoznawalnych w historii Formuły 1. Jego umiejętności, technika jazdy i determinacja przyczyniły się do ugruntowania jego statusu jako jednego z najlepszych kierowców w historii sportu.

Agresywność

Senna był znany z niezwykle agresywnego stylu jazdy, który często pozwalał mu wygrywać wyścigi. Był on w stanie wykorzystać każdą szansę, aby zdobyć przewagę nad swoimi rywalami i zawsze dążył do zwycięstwa. Jego styl jazdy był skrajnie agresywny i często ryzykował w wyścigach, ale to właśnie dzięki temu był w stanie odnosić sukcesy.

Technika jazdy

Senna miał również niezwykłą technikę jazdy, co pozwalało mu wykorzystywać swoje umiejętności w sposób niespotykany wśród innych kierowców. Jego styl jazdy opierał się na precyzyjnych manewrach, skrętach i hamowaniach, które pozwalały mu na pokonywanie zakrętów z niesamowitą prędkością i precyzją. Był on w stanie kontrolować samochód w taki sposób, że wydawało się, że niemalże tańczy z nim po torze.

Skupienie

Senna był również znany z niezwykłego skupienia i koncentracji, które pozwalają mu na utrzymanie niesamowitej prędkości na torze, nawet w najtrudniejszych warunkach. Był on w stanie pozostać skoncentrowany przez cały wyścig, co pozwalało mu na podejmowanie szybkich i dokładnych decyzji na torze.

Ayrton Senna: Trzykrotne mistrzostwo świata

Ayrton Senna jest jednym z najbardziej utytułowanych kierowców w historii Formuły 1, zdobywając trzykrotnie tytuł mistrza świata w 1988, 1990 i 1991 roku. Jego osiągnięcia w tej dyscyplinie przyczyniły się do ugruntowania jego legendarnego statusu jako jednego z najlepszych kierowców w historii sportu.

Sezon 1988

W sezonie 1988 Senna zdobył swój pierwszy tytuł mistrza świata, wygrywając osiem wyścigów i zdobywając 90 punktów. Jego rywalizacja z kolegą z zespołu, Alainem Prostem, była jednym z najbardziej zaciętych pojedynków w historii Formuły 1. Ostatecznie Senna zdobył tytuł mistrza świata dzięki lepszemu wynikowi w ilości wygranych wyścigów.

Sezon 1990

W sezonie 1990 Senna zdobył swój drugi tytuł mistrza świata, wygrywając sześć wyścigów i zdobywając 78 punktów. W tym sezonie Senna rywalizował z kierowcami Ferrari i McLaren, a jego walka z Alainem Prostem osiągnęła punkt kulminacyjny w wyścigu o Grand Prix Japonii. Senna i Prost zderzyli się na torze, co doprowadziło do wykluczenia obu kierowców z wyścigu. Senna zdobył tytuł mistrza świata dzięki lepszemu wynikowi w ilości wygranych wyścigów.

Sezon 1991

W sezonie 1991 Senna zdobył swój trzeci tytuł mistrza świata, wygrywając siedem wyścigów i zdobywając 96 punktów. W tym sezonie Senna rywalizował głównie z kierowcami zespołu Williams, a jego zwycięstwa w wyścigach o Grand Prix San Marino i o Grand Prix Monako były jednymi z najbardziej pamiętnych momentów w jego karierze.

Ayrton Senna: Rywalizacja z Alainem Prostem

Ayrton Senna i Alain Prost to dwaj legendarni kierowcy Formuły 1, którzy przez wiele lat rywalizowali na torach w całym świecie. Ich walki na torze były jednymi z najbardziej zaciętych w historii Formuły 1 i przyczyniły się do ugruntowania ich legendarnych statusów w świecie sportu.

Kontekst

Senna i Prost byli kierowcami zespołu McLaren w latach 1988-1989 i zespołu Ferrari w latach 1990-1991. Ich rywalizacja osiągnęła punkt kulminacyjny w wyścigu o Grand Prix Japonii w 1989 roku, kiedy to Senna zepchnął Prosta z toru, co doprowadziło do ich kolizji i wykluczenia z wyścigu. W sezonie 1990 Senna i Prost rywalizowali w barwach różnych zespołów i ich walka osiągnęła punkt kulminacyjny w tym samym wyścigu, kiedy to znowu doszło do kolizji na torze.

Styl jazdy

Senna i Prost mieli różne style jazdy. Senna był znany z niezwykle agresywnego stylu jazdy, który często pozwalał mu wygrywać wyścigi. Prost natomiast był bardziej taktyczny i umiejętnie wykorzystywał swoje umiejętności i doświadczenie, aby osiągnąć sukces. Ich różnice w stylach jazdy często prowadziły do konfliktów na torze i poza nim.

Wyniki

Senna i Prost byli bardzo zrównani pod względem umiejętności i wyniki ich rywalizacji były bardzo wyrównane. Senna zdobył trzy tytuły mistrza świata w latach 1988, 1990 i 1991, podczas gdy Prost zdobył cztery tytuły mistrza świata w latach 1985, 1986, 1989 i 1993. Ich walka na torze była nie tylko o tytuł mistrza świata, ale również o zdominowanie rywala i udowodnienie swojej wyższości.

Koniec rywalizacji

Po sezonie 1991 Prost ogłosił swoją emeryturę, a Senna kontynuował swoją karierę w Formule 1. Jednak ich rywalizacja pozostanie na zawsze w pamięci fanów Formuły 1 jako jedna z najbardziej zaciętych i emocjonujących walk w historii tej dyscypliny sportu.

Ayrton Senna: Walka o mistrzostwo świata w ostatnim wyścigu sezonu

W 1991 roku Ayrton Senna walczył z kierowcą Williamsa, Nathanielem Mansellem, o tytuł mistrza świata Formuły 1. Przed ostatnim wyścigiem sezonu Senna miał 16 punktów przewagi nad Mansellem, co oznaczało, że aby zdobyć tytuł mistrza świata, Mansell musiał wygrać ten wyścig, a Senna nie mógłby zdobyć więcej niż 5 punktów.

Wyścig

Ostatni wyścig sezonu, Grand Prix Australii, odbył się w deszczowych warunkach, co utrudniło jazdę kierowcom. Senna miał słaby start i szybko został wyprzedzony przez Mansella. Jednak już na drugim okrążeniu Senna wyprzedził Mansella i przejął prowadzenie w wyścigu. Od tego momentu Senna kontrolował wyścig i zdobył zwycięstwo, zapewniając sobie trzeci tytuł mistrza świata.

Emocje

Ostatnie okrążenia wyścigu były bardzo emocjonujące, ponieważ Senna nie mógł sobie pozwolić na błędy, a Mansell starał się go wyprzedzić i zachować swoje szanse na zdobycie tytułu mistrza świata. Senna utrzymał jednak prowadzenie do samej mety, zdobywając zwycięstwo i tytuł mistrza świata.

Nelson Piquet: Trzykrotne mistrzostwo świata

Nelson Piquet to brazylijski kierowca Formuły 1, który zdobył trzykrotnie tytuł mistrza świata w latach 1981, 1983 i 1987. Jego osiągnięcia w tej dyscyplinie przyczyniły się do ugruntowania jego legendarnego statusu jako jednego z najlepszych kierowców w historii sportu.

Sezon 1981

W sezonie 1981 Piquet zdobył swój pierwszy tytuł mistrza świata, wygrywając trzy wyścigi i zdobywając 50 punktów. Jego zwycięstwo było niespodzianką dla wielu, ponieważ w tamtym sezonie Piquet startował w barwach zespołu Brabham, który nie uchodził za jedną z czołowych drużyn Formuły 1.

Sezon 1983

W sezonie 1983 Piquet zdobył swój drugi tytuł mistrza świata, wygrywając trzy wyścigi i zdobywając 59 punktów. Tym razem Piquet rywalizował głównie z kierowcami Ferrari i Renault, a jego zwycięstwo było dowodem na to, że był jednym z najlepszych kierowców w historii Formuły 1.

Sezon 1987

W sezonie 1987 Piquet zdobył swój trzeci tytuł mistrza świata, wygrywając trzy wyścigi i zdobywając 73 punkty. W tym sezonie Piquet rywalizował głównie z kierowcami Williams i McLaren, a jego zwycięstwo było jednym z największych osiągnięć w historii Formuły 1.

Nelson Piquet: Sukcesy w zespole Brabham

Nelson Piquet jest jednym z najbardziej utytułowanych kierowców w historii Formuły 1, zdobywając trzykrotnie tytuł mistrza świata. Jednym z kluczowych momentów w jego karierze była współpraca z zespołem Brabham w latach 1979-1985, która przyniosła mu wiele sukcesów.

Współpraca z zespołem Brabham

W 1979 roku Piquet dołączył do zespołu Brabham, który w tamtym czasie był uważany za zespół drugiego planu. Jednak dzięki umiejętnościom jazdy Piqueta oraz innowacyjnym rozwiązaniom technicznym zaproponowanym przez zespół, udało im się zdobyć wiele sukcesów w latach 1980-1982.

Sezon 1981

W sezonie 1981 Piquet zdobył swój pierwszy tytuł mistrza świata, dzięki zwycięstwom w trzech wyścigach i regularnym punktowaniu. Jednym z kluczowych momentów sezonu był wyścig o Grand Prix Kanady, gdzie Piquet zdołał wyprzedzić swojego największego rywala, Carlosa Reutemanna, dzięki zastosowaniu tzw. „finty” – zmianie toru jazdy, co pozwoliło mu na odzyskanie prowadzenia w wyścigu.

Sezon 1983

W sezonie 1983 Piquet zdobył swój drugi tytuł mistrza świata, dzięki wygraniu trzech wyścigów oraz regularnemu punktowaniu. Kluczowym momentem sezonu był wyścig o Grand Prix Włoch, gdzie Piquet zdołał wyprzedzić Michele Alboretto w ostatnich okrążeniach i zdobyć zwycięstwo.

Sezon 1985

W sezonie 1985 Piquet zdobył trzeci tytuł mistrza świata, dzięki wygraniu dwóch wyścigów i regularnemu punktowaniu. Jednym z największych osiągnięć Piqueta w tym sezonie było zwycięstwo w wyścigu o Grand Prix Francji, gdzie zdołał pokonać swojego największego rywala, Michele Alboretto.

Nelson Piquet: Wygrane z zespołem Williams

W latach 1986-1987 Nelson Piquet startował w barwach zespołu Williams, z którym zdobył wiele zwycięstw i stanął na podium w wielu wyścigach Formuły 1. W tym okresie Piquet osiągnął kolejne wielkie sukcesy w swojej karierze.

Sezon 1986

W sezonie 1986 Piquet zdobył czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej, wygrywając dwa wyścigi i zdobywając 69 punktów. Jego zwycięstwa w wyścigach o Grand Prix San Marino i o Grand Prix Niemiec były dowodem na to, że Piquet był w szczytowej formie.

Sezon 1987

W sezonie 1987 Piquet zdobył swój trzeci tytuł mistrza świata, wygrywając trzy wyścigi i zdobywając 73 punkty. W tym sezonie Piquet rywalizował głównie z kierowcami Williams i McLaren, a jego zwycięstwo było jednym z największych osiągnięć w historii Formuły 1.

Wyścig o Grand Prix Wielkiej Brytanii 1987

Jednym z najbardziej pamiętnych wyścigów Nelsona Piqueta z zespołem Williams był wyścig o Grand Prix Wielkiej Brytanii w 1987 roku. W tym wyścigu Piquet zdołał wyprzedzić swojego kolegę z zespołu, Nigela Mansella, dzięki zastosowaniu strategii dwóch pit stopów i zmiany opon na suche, co pozwoliło mu na wyprzedzenie Mansella w ostatnich okrążeniach wyścigu.

Nelson Piquet: Późniejsze lata kariery i praca jako doradca techniczny

Po odejściu z zespołu Williams w 1991 roku, Nelson Piquet kontynuował swoją karierę w Formule 1, startując dla zespołów Benetton i Lotus. Mimo że jego osiągnięcia w tym okresie były skromniejsze niż wcześniej, to wciąż był uważany za jednego z najlepszych kierowców w historii Formuły 1. Po zakończeniu kariery sportowej, Piquet zajął się pracą jako doradca techniczny dla różnych zespołów Formuły 1.

Sezon 1991

W sezonie 1991 Piquet startował w barwach zespołu Benetton, zajmując dziesiąte miejsce w klasyfikacji generalnej. Mimo że jego wyniki były skromniejsze niż wcześniej, to wciąż był w stanie wygrywać wyścigi – w tym sezonie zwyciężył w wyścigu o Grand Prix Kanady.

Sezon 1992

W sezonie 1992 Piquet startował w barwach zespołu Lotus, zdobywając 8 punktów i zajmując 17 miejsce w klasyfikacji generalnej. Jego wyniki w tym sezonie były już znacznie skromniejsze niż wcześniej, co zwiastowało zakończenie jego kariery sportowej.

Praca jako doradca techniczny

Po zakończeniu kariery sportowej, Piquet zajął się pracą jako doradca techniczny dla różnych zespołów Formuły 1. Jego wiedza i doświadczenie pomogły w rozwoju technicznym zespołów, w których pracował, w tym dla zespołu Benetton, który zdobył mistrzostwo świata w sezonie 1994 z Michaelem Schumacherem jako kierowcą.

 

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ciasteczka

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie plików Cookies. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności.