Zwlekanie ze złomowaniem pojazdu, który jest niezdany do użytku lub nieopłacalny w naprawie, to jeden z bardziej kosztownych błędów, jakie popełnić może każdy właściciel samochodu. W Polsce ze względu na konieczność utrzymywania ciągłości ubezpieczenia zarejestrowanych pojazdów generuje to dodatkowe koszty. Z tego też powodu poważnie uszkodzone i nienadające się do naprawy samochody najbardziej opłaca się odsprzedać na stacji demontażu pojazdów. Dzięki wsparciu profesjonalistów z branży takiej jak auto kasacja proces złomowania odbywa się szybko, sprawnie, bezpiecznie i zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dlaczego stacje demontażu pojazdów określane są potocznie mianem auto szrot? Jakie dokumenty niezbędne są w trakcie złomowania pojazdów? Jak łatwo i legalnie pozbyć się niesprawnego auta na terenie województwa kujawsko-pomorskiego? Na wszystkie te i wiele innych pytań odpowiadamy w poniższym artykule.
Auto Szrot Bydgoszcz – gdzie złomowane są pojazdy z województwa kujawsko-pomorskiego?
Określenie auto szrot wywodzi się z języka niemieckiego, w którym podobnie brzmiący termin Auto-Schrott oznacza złom samochodowy. Wszystkie pojazdy, których nie opłaca się naprawić lub odsprzedać entuzjastom marki w roli dawcy organów, można szybko, łatwo i legalnie spieniężyć na większości stacji demontażu pojazdów. W kwestii takiej jak auto szrot Bydgoszcz to jedno z wielu miast na terenie województwa kujawsko-pomorskiego, w których zdecydowanie opłaca się skorzystać z usług profesjonalistów. Zamiast tracić czas i pieniądze na samodzielny transport niesprawnego lub nieposiadającego ważnego przeglądu technicznego auta wystarczy zadzwonić na szrot. Po uzgodnieniu dogodnego terminu i wskazaniu miejsca odbioru docelowo złomowanego auta wystarczy jedynie przygotować się ze strony formalnej.
Jakie formalności trzeba załatwić, aby wyrejestrować auto i zamienić je w złom samochodowy?
Dzięki wsparciu profesjonalistów można łatwo i szybko załatwić wszystkie formalności niezależnie od stanu technicznego pojazdu. Jeżeli chodzi o dokumenty, to z perspektywy właściciela auta trzeba mieć przynajmniej:
– dowód rejestracyjny i dowód osobisty,
– tablice rejestracyjne i kartę pojazdu,
– potwierdzenie polisy OC.
W scenariuszu takim jak zaginione dokumenty lub tablice rejestracyjne trzeba się będzie udać dodatkowo do Wydziału Komunikacji, który na podstawie umowy kupna-sprzedaży lub wydruku z KRS wystawi stosowne zaświadczenie. Warto pamiętać też, iż w przypadku większej liczby właścicieli niezbędne będzie ich pełnomocnictwo. Fachowcy z profesjonalnego szrotu przy odbiorze auta powinni dostarczyć nie tylko gotówkę, ale również potwierdzenie kasacji. Dokument ten wystawiany jest zawsze w przynajmniej 3 egzemplarzach. Jeden z nich zostanie na szrocie, drugi jest dla właściciela złomowanego pojazdu, a trzeci powinien trafić w ciągu maksymalnie 30 dni do wspomnianego wcześniej Wydziału Komunikacji. To właśnie na jego podstawie samochód zostanie wyrejestrowany i tym samym zwolniony z konieczności utrzymywania ciągłości ubezpieczenia.